Jak jsme dosáhli 60.000 sledujících na TikToku Autoškoly NOBE za necelý rok?

Autoškola NOBE není továrna na řidičské průkazy. NOBE vzdělává. A proto jejich profil na TikToku, který jsme vytáhli z nuly, patří mezi nejsledovanější v ČR.

Klient
Autoškola NOBE
Služba
Digitální marketing
Cíl
Zvýšení povědomí o značce
Platforma
TikTok

Příběh projektu

V první řadě je nutno podotknout, že cíle, které jsme společně pro tuto kampaň stanovili, obsahovaly mnohem menší čísla než jsou ta, kterých se nám podařilo dosáhnout. Autoškolu NOBE jsme našli a oslovili my. V jejich společnosti jsme totiž jako marketingová agentura viděli velký potenciál a chtěli jsme jim ho pomoci naplnit. Po první schůzce jsme se ale domluvili pouze na influencer marketingu, do kterého bylo potřeba vdechnout řád a strategii. A tak jsme s nimi v roce 2020 začali tvořit.

Společnosti se dařilo, proto jsme brzy spolupráci rozšířili o další služby, které měly za úkol rozšířit povědomí o značce a zároveň edukovat cílovou skupinu, což jsou především mladí lidé ve věku od 16 do 20 let. Relevantních možností, kde a jak v online prostředí komunikovat, se nabízelo mnoho. My jsme ale vybrali TikTok, jakožto platformu na vzestupu, a jak se také za nedlouho ukázalo, byla to správná volba. Vše se začalo stavět kousek po kousku. Založili jsme profil a odstartovali tvorbu video obsahu. Společně s panem generálním ředitelem autoškoly Patrikem Noskem, který se postupem času na TikToku stal oblíbenou tváří své vlastní značky, jsme začali točit edukativní videa, která učí jak se správně chovat v automobilovém provozu, zábavně připravují nastávající mladé řidiče k závěrečným zkouškám a ukazují, že se skutečně není čeho v provozu bát, jelikož v NOBE je autoškola radost.

Momentálně je NOBE na TikToku jednou z nejsledovanějších firem v Česku a stále roste.

A to vše jsme dosáhli bez jediné koruny investované do placené reklamy. Jak jsme to celé udělali?

Něco málo o Autoškole NOBE

Autoškola NOBE začínala jako malá rodinná firma s jedním autem. Momentálně je největším českým institutem ve svém oboru. Jejich pobočky najdete v Praze, Ostravě, Hradci Králové, ale i v Brně, Olomouci a dalších městech. Jejich profesionální lektoři předávají žákům ty nejkvalitnější informace a dovednosti, které z nich následně dělají skutečné řidiče.

Řešení projektu

Na začátku jsme měli mnohem nižší cíle

Vidina projektu byla velmi realistická - chtěli jsme především dosáhnout stejného nebo alespoň podobného počtu sledujících na TikToku, jako mělo NOBE v té době na Instagramu, což bylo přibližně 3600. Jelikož ale na této platformě zaměřené pouze na video obsah musí každý tvůrce bojovat o maximální pozornost publika, před startem projektu se i tento cíl zdál být velkou výzvou. Toho jsme se ale v Plavec Media nezalekli a pustili se do práce, díky které se velmi rychle ukázalo, že námi zvolená strategie i postupy byly to správné rozhodnutí. 

  • Za prvních 5 týdnů naší spolupráce získal TikTok profil Autoškoly NOBE přes 14.000 sledujících.
  • Po necelém roce jsme překonali milník 60.000 sledujících.
  • Autoškola NOBE se stala jedním z nejsledovanějších českých firemních profilů na TikToku a stále roste.
“Platforma TikTok má pro klienty velký potenciál. Její vzrůstající trend je ještě mnohem zajímavější než byl v začátcích ten instagramový či facebookový. TikTok si už dnes vydobyl silnou pozici v rámci mediálního mixu, a proto by neměl chybět v komunikační strategii většiny značek.”
Jan Plavec, CEO Plavec Media

Před tím, než se s námi NOBE spojilo, komunikovali pouze na Facebooku a Instagramu, stejně jako většina českých firem, kde měli přibližně 3600 sledujících a engagement téměř nulový. Primární reklamní platformou pro NOBE byl Google, kde solidně inzerovali pomocí výkonnostních PPC reklam. Po založení TikToku a jeho synchronizaci s ostatními komunikačními kanály včetně Instagram Reels a YouTube Shorts jsme získali i potřebnou trakci pro další platformy a brandový marketing jako celek. 

První 3 videa na TikToku neměla takový úspěch, ale poté, co jsme díky nim vypozorovali, jak naši cílovou skupinu přesně oslovit, a jak jí pomoci řešit problémy s danými tématy, zabodovali jsme. Další, čtvrté, video mělo díky naší rychlé reakci již přes 200 000 zhlédnutí a přes 15 000 lajků. Důkladně jsme pravidelně zpracovávali insights z posledních videí a přizpůsobovali jsme tomu tak následující obsah, abychom si tak zajistili co nejrychlejší růst. Důležité bylo, že jsme věděli, ke komu mluvíme a co jim chceme předat a díky tom rostl počet zhlédnutí a engagement do výšin. 

Také je potřeba zmínit konzistenci. Dokázali jsme pečovat o TikTok Autoškoly NOBE s takovou pravidelností, díky které jsme dostatečně krmili algoritmus TikToku a mohli se tak pravidelněji dostávat do For You Page. Dostat vaše videa do For You Page je pro strmý růst na TikToku absolutně zásadní. Jakmile viděl klient obrovský úspěch na jedné platformě, povedlo se nám rozšířit naši strategii také o další platformy Instagram Reels a YouTube Shorts. Takto jsme Autoškole NOBE vytvořili opravdu silné zázemí na sociálních sítích, které je radost sledovat a opakovaně se k nim vracet.

🔥 TIP: Dbejte na kvalitu videí. Dobře natočenému videu s řádným audiem i obrazem se bude dařit lépe než tomu, které jste natočili za 2 minuty na mobilní telefon. Dejte si s videi a popisky patřičnou práci a TikTok algoritmus vás za to odmění.

Realizace videí

Jelikož jsme s profilem @autoskolanobe začínali úplně od nuly, bylo potřeba přijít s něčím, co na TikToku v tu chvíli ještě nebylo, proto nám bylo jasné, že s levnými vtipy a tanečky neprorazíme. Při společném brainstormingu a analýze cílové skupiny jsme zjistili, že mnoho mladých lidí má z prvních jízd v autoškole obavy. Bojí se složitosti provozu a jsou za volantem nervózní, což je často zbytečné. Autoškola NOBE totiž dokáže tuto problematiku snadno odbourat jejich individuálním přístupem a zábavnou edukací studentů. A tak bylo jasno. Rozhodli jsme se, že na TikToku NOBE budeme především edukovat a názorně předvádět, že se v autoškole není čeho bát, jelikož se na vše dá jednoduše připravit. Naučná videa, která jsou podávána vkusnou a zábavnou formou tak, aby byly informace z nich snadno zapamatovatelné, studentovi totiž skutečně pomohou a může se k nim kdykoliv vrátit. Opakování je přece matka moudrosti.

Možná to zní jednoduše, ale led mezi zábavným a trapným videem je velmi tenký. Věděli jsme, že se proto do humoru musíme trefit hned v prvních videích. Na druhou stranu jsme ale nechtěli tvořit nic neautentického. Potřebovali jsme ke sledujícím mluvit přesně tak, jak to má NOBE ve zvyku a udělat tak jejich profil co nejosobitější, aby sedl k jejich lovebrandu. Proto byl pan Nosek, coby generální ředitel společnosti s nezapomenutelným tónem hlasu a kreativním humorem, jasným prvním krokem k úspěchu. 

Patrik Nosek jakožto tvář značky

Pan Nosek se stal tváří své vlastní značky. Všechna edukativní videa jsme natáčeli s ním a díky jeho vytříbenému humoru bylo i o zábavu postaráno. Komunikace je díky jeho přístupu přirozená, vtipná a snadno zapamatovatelná, což je přesně to, co jsme potřebovali. Takový obsah se poté totiž šíří jako lavina. Nepotřebovali jsme pro dosažení takových výsledků ani žádné další rozpočty na placenou reklamu. Videa s panem Noskem, který edukuje cílovou skupinu o tom, jak se chovat v provozu, vysvětluje složité dopravní situace či záludné dopravní značky a motivuje sledující k tomu, aby se prvních jízd nebáli, se stala pro mladé hitem.

V porovnání s využitím influencerů pro vybraná videa je takto stabilní tvář značky jedním z dílků skládačky úspěšné komunikace na TikToku. I přes to, že naše videa s influencery mají oproti videím s panem Noskem nižší dosahy, ukáží naší cílové skupině, kdo z jejich idolů v Autoškole NOBE dělá řidičský průkaz a to je pro klienta velmi hodnotné. Také s influencery realizujeme vybrané trendy, do kterých zapojujeme prvky autoškolského prostředí či přímo Autoškoly NOBE, abychom drželi profil NOBE stále blízko naší cílové skupině.

🔥 TIP: Mít stálou tvář značky pro komunikaci na TikToku, s níž si může cílová skupina danou společnost snadno spojit, je velmi silný element v úspěšné strategii.

Výsledky projektu

Natočili jsme už téměř sto úspěšných výstupů, získali více než 60 tisíc sledujících a dostali půl milionu lajků. Mnoho videí se stalo opravdu virálními a na TikTok profil NOBE se vrací i ti lidé, kteří se sledujícími z nějakého důvodu nestali. 

Dosud nejúspěšnější video, které jsme vytvořili, je na TikToku Autoškoly NOBE o tom, na co si dát pozor při závěrečných jízdách. Celé video je koncipováno jako odpověď na otázku, kterou nám sledující mohou pokládat na našem profilu. Toto video se stalo virálním a nyní má přes 490.000 zhlédnutí a přes 700 sdílení.

6 prvků, které nám ve strategii na TikToku přinesly ovoce a přinesou i vám

  • Okamžité a pochopitelné sdělení pointy videa v prvních 3 vteřinách pro vzbuzení zájmu diváků.
  • Edukace, humor a přidaná hodnota pro danou cílovou skupinu, aby byl obsah dobrovolně šířen dál.
  • Tvář. Ukažte se na videu a mluvte tak ke své cílové skupině na přímo. Lidský aspekt videa vždy pomůže k vyššímu počtu zhlédnutí a engagementu.
  • Vhodná délka videa. Snažte se ji udržovat mezi 15-30 vteřinami. Pokud je potřeba sdělit souvislou myšlenku, která se vám nevejde do této pomyslné hranice, můžete ji rozdělit do více videí a udělat pro vaše diváky tematickou sérii.
  • Pravidelná témata a aktuality. U profilu Autoškoly Nobe jsme například připomínali výměnu zimních pneumatik za letní a další. 
  • Recyklujte obsah. Sdílejte videa vytvořená pro TikTok i na Instagram Reels, YouTube Shorts, případně Facebook Reels.

Funkčních elementů, na které je třeba brát zřetel je spousta. Například v momentě, kdy mluvíte na kameru, je důležité myslet na to, že od ní nesmíte být moc daleko. Pokud bude v záběru mluvit osoba v dálce, žádný úspěch nesklidíte. Co se týče zaujmutí v prvních 3 vteřinách, s Autoškolou NOBE jsme ve videích začali hodně využívat dopravní značky. Konkrétně značku STOP. Zjistili jsme totiž, že není funkční pouze na silnicích, ale i na TikToku. Zároveň také neustále sledujeme výsledky jednotlivých videí a pomocí pravidelných měsíčních reportů pak následně vyhodnocujeme, který content má jakou váhu. 

Nejlepší na tom všem ale je, že jsme celou platformu podchytili skutečně včas a byli jsme tak s NOBE mezi prvními značkami v Česku, které TikTok rozjížděly. Navíc s panem Noskem v čele a dobře zpracovaným insightem je obsah NOBE naprosto nepřehlédnutelný. A jen tak na něj ani nezapomenete, což se u naučných videí skutečně hodí. Diváci jej šíří mezi sebou a dokonce se k němu i vrací. Například před závěrečnými zkouškami v autoškole nebo při přípravných testech.

🔥 TIP: Pokud plánujete využívat jedno video na více platforem, sestříhejte ho, ale výsledně upravte (texty, hudbu, efekty, overlay) až v každé jednotlivé aplikaci zvlášť. Dosah videa bude díky tomu o něco vyšší, jelikož tak využijete mnohem více funkcí dané sociální sítě a vaše tvorba tak bude pro algoritmus čitelnější.

Jak bychom tuto spolupráci zhodnotili?

Hlavním cílem bylo rozšířit povědomí o značce a kvalitě služeb, které Autoškola NOBE nabízí a posílit komunikační strategii o další platformu, která dává smysl z hlediska cílové skupiny. Dostali jsme od Autoškoly NOBE a jejího vedení plnou důvěru a celá spolupráce přinesla až nečekané výsledky. TikTok profil Autoškoly NOBE momentálně učí o provozu na silnicích více než 60 tisíc stálých sledujících. Dosahy jsou ale několikanásobně vyšší. Na tento projekt jsme v Plavec Media velmi pyšní a rozhodně neplánujeme usnout na vavřínech, jelikož vždy je co zlepšovat. 60 000 sledujících na profilu NOBE rozhodně není konečná. Obsah, který společně s NOBE průběžně tvoříme, každým dnem oslovuje a edukuje stále více lidí, z čehož máme obrovskou radost a motivuje nás to k vymýšlení dalších poutavých videí a strategických kroků.

Nechte se profilem Autoškoly NOBE motivovat také a využívejte sociální sítě na sto procent. Nebojte se zkoušet nové věci, testovat různé nápady a následně pozorovat, jaké měla vaše snaha dopady. A pokud si s tím nevíte rady nebo vám to čas nedovolí, obraťte se na nás. Nezávislý konzultant často vnese do zaběhlého provozu mnoho nových nápadů, které mohou komunikaci úspěšně zefektivnit.

“S agenturou Plavec Media jsem začal spolupracovat primárně v rámci influencer marketingu, nicméně spolupráci jsme brzy rozšířili i o další služby. Mým hlavním cílem bylo uskutečnit kampaň, která mladým přinese hodnotné informace z oblasti dopravy a zejména bude edukovat ohledně bezpečného řízení. Plavec Media navrhli koncept kampaně, která přesně splnila výše zmíněné podmínky. Navíc nás propojili s předními českými influencery, kteří myšlenku naší kampaně odprezentovali příslušným cílovým skupinám napříč všemi důležitými platformami. Další, ale neméně důležitou zásluhou, kterou agentura Plavec Media zrealizovala, byl velmi úspěšný rozjezd firemního TikToku Autoškoly NOBE. Cíl byl získat stejný počet sledujících, jako jsme měli na Instagramu, což bylo v té době asi 3.000. Plavec Media předčilo naše očekávání a již za prvních 5 týdnů jsme na TikToku získali díky jejich ověřenému know-how 14.000 sledujících. Aktuálně máme díky naší spolupráci na firemním TikToku něco přes 56.000 sledujících a řadíme se tak mezi nejsledovanější brandy na TikToku v Česku. Celkově bych zhodnotil, že započetí spolupráce s Plavec Media bylo krokem, který odstartoval novou éru Autoškoly NOBE v rámci brandového marketingu. Těším se, kam s Plavec Media ještě dojdeme.“

Patrik Nosek
Generální ředitel, Autoškola NOBE

Rádi pomůžeme s TikTokem i Vám! Pošlete nám poptávku!

Jan Plavec CEO marketingové agentury Plavec Media
Nenalezeny další case studies.