Jak připravit vaše Facebook reklamy na iOS 14 update?

Jak se vaší firmy týká update iOS 14.5 a co s tím můžete udělat?

20.10.2022

“Společnost Apple oznámila změny v iOS 14 v týdnu od 26. dubna, které negativně ovlivní měření a efektivitu reklam. Facebook začne brzy uplatňovat řešení těchto změn. Až Apple změny provede, může se reportování reklam začít lišit.” - tak toto oznámení jistě nepříjemně zaskočilo všechny, kteří inzerují na Facebooku. Nemusíte se ale ničeho obávat, my vás v tomto článku provedeme všemi změnami a doporučeními, které byste měli mít od 26. dubna 2021 nasazené.

Jako by změn ve světě nebylo málo, do toho našeho marketingového světa přišla další, která si žádá skutečně okamžitou reakci. Ano, přesně tak. Máme na mysli jablíčkářský update iOS 14.5, který by měl být dle všech dostupných informací nasazen v týdnu od 26. dubna 2021. Update provází spousta změn, které nejsou pro vaše reklamní účty úplně pozitivní, nicméně se s nimi lze vypořádat, když víte jak na to. A právě od toho tu jsme my, abychom vám s tím pomohli. Tuto situaci totiž řešíme pro všechny naše klienty zcela bezplatně.

O co jde v iOS 14.5?

Jak již bylo řečeno, chystané změny nejsou pro marketéry nijak pozitivní, nicméně se s nimi dá pracovat. Pojďme se tedy blíže podívat, o jaké změny se jedná a jak s nimi lze naložit.

Apple v rámci svého několikrát odkládaného updatu operačního systému plánuje znemožnit aplikacím automaticky sbírat pro potřeby reklamy identifikační čísla zařízení (takzvaná IDFA), na něž jsou aplikace programovány. To v praxi znamená, že uživatelé budou muset nově odkliknout, že s takovým nakládáním s daty vědomě souhlasí. To je zároveň také důvod, proč nelze brát odhady dopadu této novinky jako zaručené, jelikož lidské chování se rozhodně nedá se stoprocentní přesností předpovídat. A jak známe možná i z vlastních zkušeností, uživatelé málokdy čtou vše, k čemu dávají následný souhlas. Prioritní pro ně většinou bývá, aby se vyskakovací okno již nevracelo a aplikace/weby bez problémů fungovaly.

Lze tedy předpokládat, že značná část uživatelů pravděpodobně pop‑up o sběru dat odsouhlasí. Všeobecně bude však personalizace reklam a následný reporting na Apple zařízeních těžší.

Koho se změny budou týkat?

Všech inzerentů, kteří využívají na webu Facebook pixel pro měření, reporting a používají konverzní kampaně.

Kdy změny nastanou?

Chystané změny začnou platit od updatu iOS 14 na verzi 14.5, konkrétní datum Apple specifikoval na týden od 26. dubna 2021.

Jak update ovlivní reklamy na Facebooku?

  • Okruhy uživatelů se můžou zmenšit
  • Některé výsledky kampaní se budou započítávat odlišně
  • Nový limit webových událostí - z jedné domény pouze 8 událostí
  • Při měření konverzí je třeba pro každou reklamu vybrat doménu

Do nastavení se pusťte co nejdřív – jestli nebudete mít po updatu na iOS 14.5 ověřenou doménu, nastavené události a conversion API, jistojistě zapláčete.

Jaké kroky jsou teď potřeba realizovat?

Ověřte si doménu

Většině inzerentů pravděpodobně postačí 4-5 událostí, ale nastavování se nevyhnete. První krok v celém procesu pak padá na ověření domény. Tento krok může vyřešit pouze admin vašeho Facebook Business Manageru - v sekci Nastavení firmy > Bezpečnost značky > Domény. Doména lze ověřit 3 způsoby:

  • Meta-tag verifikace
  • Nahrání souboru HTML
  • Záznam DNS TXT

Více o postupech ověření domén naleznete zde: Informace o ověření domény v Business Manageru.

Nastavte si události

Po ověření domény se můžete pustit do nastavení osmi událostí. Facebook automaticky nastaví standardní konverzní události ve vašem účtu v limitu 8 na jednu doménu.

Facebook návod mluví zcela jasně: “Ve Správci událostí nakonfigurujte 8 upřednostňovaných konverzních událostí na webu na každou doménu. Souhrnné měření událostí omezuje domény na 8 konverzních událostí, které lze použít pro optimalizaci kampaně. Facebook pro začátek nakonfiguruje konverzní události tak, jak bude podle našeho názoru vzhledem k vaší činnosti pro vaši firmu nejvhodnější. Optimalizace sad reklam pro konverzní událost, která už není dostupná, bude pozastavena při spuštění Souhrnného měření události začátkem roku 2021. I když už se nedají použít pro optimalizaci, můžete události nakonfigurované jako jednu z osmi konverzních událostí stále použít pro částečné reportování ve Správci reklam a při cílení na Vlastní okruh uživatelů z webu.”

Pokud si s tím nevíte rady, v rámci našich služeb jsme schopni celé nastavení zrealizovat za vás. Zarezervujte si nezávaznou konzultaci vašeho účtu zde: Rezervace konzultace.

Nasaďte Conversion API

Záchrana v podobě conversion API (alias CAPI) přispěchala na pomoc. Conversion API pomáhá doplnit signály z firemního webu nebo aplikace. Nepoužívá cookies, takže nemá žádné restrikce či omezení pro sběr dat. Přestože se nejedná o úplnou náhradu Facebook pixelu (CAPI nebude moci zobrazovat kódy událostí jako je nákup nebo přidání do košíku), poskytne nám jiné možnosti pro optimalizace. Jedná se o nejkompatibilnější řešení, které nám z Facebooku mohou poskytnout v závislosti na jejich podmínkách o bezpečnosti dat.

Nemusíte si určitě lámat hlavu s tím, že budete mít nasazený Facebook Pixel + Conversion API najednou. Systém je zpracován tak, aby se při nejlepším doplňovali.

Kompletní srovnání možností nasazení Conversion API naleznete zde: Srovnání možností nastavení Conversions API.

Tímto máte hotovo a váš reklamní účet je připravený k propagaci.

Naše finální shrnutí ohledně iOS 14 updatu

Dopad této aktualizace ze strany společnosti Apple budou pociťovat všechny firmy a marketéři, kteří inzerují na Facebooku. Není to však poprvé, co digitální marketing zažívá otřesy. A nebude to ani naposledy. Marketing a soukromí uživatelů mohou existovat společně. Se správnou přípravou můžete zmírnit úder tohoto updatu a být tak připraveni podniknout všechny nezbytné kroky k zajištění účinnosti svých kampaní na Facebooku.

Názory na tyto změny se různí, nicméně faktem stále zůstává, že kdo je připraven není zaskočen a jak víme, štěstí vždy přeje připraveným! Pokud ale přesto budete chtít s nastavením pomoci, jsme tu pro vás.

Kompletní informace o vlivu chystaného updatu naleznete zde: Jak může uvedení systému iOS 14 společnosti Apple ovlivnit vaše reklamy a reportování.