Marketing vs. koronavirus očima Plavec Media

Proč je výhodné s marketingem pokračovat v krizi? To si přiblížíme v dnešním článku.

20.10.2022

Krize, která nás zasáhla a uzavřela na nějaký čas doma si vybrala své oběti. Nerozlišovala mezi odvětvími, mezi věkem či pohlavím, zkrátka si vzala vše, co ji přišlo pod ruku. Ani marketingové odvětví nebylo výjimkou.

Jak konkrétně koronavirus poznamenal marketingové odvětví a jak jsme se této situaci v Plavec Media postavili? To si popíšeme v dnešním článku.

Důsledky působení koronavirové pandemie se projevily snad v každém možném odvětví. Některé firmy či společnosti tato nečekaná pandemie nezasáhla nijak zvlášť, ale byly také obory, které musely být naprosto uzavřeny, jako například pohostinství. Zpočátku, když nikdo přesně nevěděl, jak se bude celá "koronakrize" vyvíjet, se nabízelo jediné řešení možné řešení – svolat krizovou poradu a postavit se situaci čelem.

Některé firmy se rozhodly marketingovou komunikaci naprosto pozastavit a jiné naopak využít této situace jako příležitosti, jelikož byly následkem ústupu mnoha společností mediální prostory dostupnější a viditelnější. Mezi jedny z největších inzerentů přes korona období patřily v České republice společnosti a instituce: Zonky, Billa, T-Mobile, Ministerstvo zdravotnictví České republiky, Vodafone, Česká spořitelna, HP Tronic, Globus, Raiffeisenbank, Kofola a další.

Pro nás byla prvním krokem rozsáhlá analýza nastalé situace u každého jednoho z našich klientů, vyhodnocení možných důsledků a nastavení nových postupů a strategií, abychom tak předešli případným ztrátám. Přizpůsobení situaci si vyžadovalo rychlé jednání, které nesmělo skýtat velké množství mylných cest. Zkrátka nebylo možné dovolit si žádnou chybu nebo se dostat do nepříjemné kontroverze ve spojení s koronavirem. 

Každá společnost si žádala velice individuální řešení a osobitý přístup. Reakce byli různé. Společnosti se na nás obraceli s prosbou o pomoc nastalou situaci přečkat s co nejmenšími ztrátami.

Každý člověk v dnešní době ví, že bez aktivního marketingu by žádná firma neprosperovala v takové míře, která marketingová podpora nabízí. S každým klientem naší agentury Plavec Media jsme tedy vedli krizový meeting, na kterém jsme společně domluvili novou strategii na překlenující období. Pečlivá analýza důvodů, proč je výhodné s marketingem pokračovat a jak může být tato skutečnost pro klienta opravdu prospěšná, byla součástí každého takového meetingu a jak se finálně ukázalo, byla tím nejrozumnějším řešením, které mohli naši klienti v této nepředvídatelné situaci zvolit.

Jsme hrdí, že jsme mohli naše klienty tímto obdobím provést bez existenčních ztrát.

Ve výsledku nám naše krizové strategie přinesly rozšíření naší klientské základny a posílení vztahů se stávajícími klienty.