Marketingové trendy v po-koronavirovém období očima Plavec Media

Pojďme se podívat na jednotlivé marketingové trendy v po-koronavirovém období očima Plavec Media.

20.10.2022

Nedávná krize, kterou měl na svědomí nový vir COVID-19, zasáhla většinu odvětví. Všichni CEOs a majitelé společností museli čelit skutečnosti, že alespoň do jisté míry možná přijdou o svůj tak těžce vybudovaný business. V těch lepších případech byli nuceni přehodnotit své dosavadní fungování, přizpůsobit se nové situaci propuštěním části svých zaměstnanců, snížit budgety ve všech možných směrech, nebo omezit své nové projekty na minimum.

Ať už krize měla spoustu špatných dopadů na naše životy, tak také nepochybně přinesla i spoustu benefitů, ze kterých můžeme těžit do budoucna. Nejenom, že nám ukázala, že většina zaměstnanců zvládají pracovat on-line v rámci nyní tak oblíbených home officů, tak nás také donutila dívat se na věci z jiné perspektivy. Napadlo by vás někdy, že bude nutností váš business transformovat do online podoby? Nebo jste si
bláhově mysleli, že vaše podnikání je neprolomitelné ve své čistě „offline“ formě?

Pojďme se podívat na jednotlivé marketingové trendy v po-koronavirovém období očima Plavec Media.

Rozvoz

Prvním trendem, za který můžeme koronaviru připsat pár kreditů, bylo rozšíření rozvozu jídel a nákupů do co největšího počtu oblastí. Tyto procesy, způsob konzumace potravin a získávání potravin se během
vteřiny staly trendem, bez kterého nyní spousta podniků už ani nebude moci fungovat. Pohodlnost je silnou motivací, která uživatele čím dál více oslovuje a je třeba se ji přizpůsobit a poskytnout svým zákazníkům komfort, který od služby vyžadují.

Rychlost komunikace

Rychlost komunikace. Další trend, který je třeba brát v úvahu. Fakt, že vše se může ze vteřiny na vteřinu změnit, jsme si všichni na vlastní kůži potvrdili. Lze na této skutečnosti krásně demonstrovat i to, jak fungují informace, data a podpůrné prostředky v marketingu. Musíte jednat rychle, stručně a jasně – jinak jste z kola ven.

Síla sociálních sítí

V neposlední řadě nás tvrdě zasáhla síla, kterou sociální sítě a všeobecně moderní technologie mají. Nemáte Facebook, Instagram nebo TikTok? Jste jako firma mrtví. Nebudovali jste v posledních letech komunitu? Nemáte koho informovat o aktuálním dění ve vašem podniku. Nemáte e-shop, díky kterému si vaši klienti pohodlně, snadno a rychle koupí vaše produkty. Vaše stránky se načítají pomalu, nejste na prvních příčkách vyhledávačů, a nebo váš web není responzivní. Najdou si za vás rychle náhradu.

Na pomyslný talíř, který máme nyní před sebou, nám toho koronavirus naložil mnohem více, ale s hlavními trendy jsme vás očima Plavec Media seznámili. Ještě stále váháte, že digitální marketing a užívání moderních technologií nejsou pro váš byznys budoucností?