Prodejte svůj hlas, aneb poznejte kouzlo Clubhousu

Clubhouse nám jasně ukázal, že audio je stále trendy.

20.10.2022

Pakliže pravidelně sledujete novodobé trendy a zajímáte se o žhavé novinky v oblasti sociálních sítí a moderních technologií, tak vám jistě neunikla novinka, na které si momentálně česká geek komunita ujíždí. Tato novinka nese název Clubhouse. A její popularita každým dnem nabírá na síle.

Mysleli jste si, že podcasty jsou vrcholem způsobu, jakým lze prodat váš hlas a blíže lidem přiblížit to, co děláte, aniž byste museli řešit stříhání videí a všeobecně tvorbu vizuálního kontentu? Clubhouse nám jasně ukázal, že hlas je stále trendy. Mít možnost poslouchat dialogy či monology v reálném čase je v nás jednoduše zakořeněno!

Co to tedy vlastně je? Co tam najdete? A proč byste tam měli být?

Clubhouse je obecně nová sociální síť, která staví na atraktivitě live vysílání spojenou s audio formou. Exkluzivita Clubhousu je podpořena tím, že je tato aplikace dostupná pouze pro Apple uživatele. A co víc, k přihlášení musíte získat pozvánku od člověka, který na Clubhousu již je. Tento počet je také omezený, jelikož každý nově připojený uživatel má k dispozici pouze 2 pozvánky. Není tedy divu, že na základě této exkluzivity a aktuálního vzestupu aplikace také hojně probíhají prodeje pozvánek.

Když už se tedy stanete jedním z vyvolených a získáte pozvánku, čekají na vás takzvané „růmky“, které jsou vytvářené moderátory a vy se k nim tak jako host můžete připojit a poslouchat aktuální live vyprávění jednoho či několika lidí. V případě, že máte zájem zapojit se do diskuze, stačí zvednout pomyslnou ruku, a pokud vás moderátor vyvolá a umožní vám promluvit, můžete sdělit váš názor či se také stát jedním z moderátorů. Celá tato myšlenka staví na dostupných live rozhovorech/workshopech či přednáškách, ke kterým ale nemá přístup každý a aktivní účast také není samozřejmostí.

Zpočátku na Clubhousu byli připojeni primárně marketéři a podnikatelé z různých odvětví businessu. Postupně se k nim začali přidávat i ostatní skupiny odborníků, influenceři, herci a další. Nyní by se dalo říci, že na Clubhousu je již prakticky každý. Minimálně ten, kdo dostal pozvánku. Netrvalo dlouho a influenceři, podnikatelé, moderátoři, zpěváci, herci, sportovci a další, kteří doteď pořádali livestreamy na svých Instagramových profilech, pořádají organizované roomky na vybraná témata na Clubhousu. A tak se uživatelská základna pomalu přesouvá, aby mohla poslouchat zajímavá témata, případně také projevila svůj vlastní názor.

Nutno zmínit možnost vytvoření si vlastní roomky, do které můžete pozvat vaše známé. Ve chvíli vytvoření nové roomky se zobrazí výzva k připojení všem, kteří sledují danou osobu, která místnost vytvořila či se zajímají o dané téma. Nechybí ani možnost vyhledání dalších roomek, pokud vás ty, které máte na hlavní stránce, nezaujaly.

Objevují se jisté rozpory a neshody ohledně operačního systému, kterému je aplikace přístupná. Aneb jestli doteď nebyla propast mezi uživateli iOS a Androidu již dost hluboká, tak nyní se na konto Clubhousu ještě prohloubila. Dočkáme se toho, že přes Clubhouse bude realizovaná nynější online výuka či přes něj budou probíhat placené semináře? Jaké typy reklam se do Clubhousu dostanou? Budou místo Tiktokerů noví Clubhouseři, kteří na základě této platformě vybudují své jméno či značku? Kdo ví, jedno je ale jisté – máme se určitě na co těšit!