Rozhovor s naším CEO Janem Plavcem

Jan Plavec - jak vede agenturu, tráví svůj čas a jaké kroky ho v jeho kariéře posunuly nejdál.

20.10.2022

Dnes začínám svůj 6. měsíc ve firmě Plavec Media a nemohu nepřemýšlet nad otázkou, jak vlastně tato marketingová firma vznikla, jak překonala své nelehké začátky a jak si vydobyla své místo na trhu. Není lepšího způsobu než vyzpovídat přímo CEO Jana Plavce, který si rád našel v kalendáři čas na tento rozhovor.

Když jste v mladém věku přemýšlel o svém povolání, věděl jste hned, že se budete chtít věnovat marketingu?

Jako mladý kluk jsem už tehdy věděl, že se chci věnovat byznysu. Koncepce podnikání mi přišla zajímavější než vyměňovat svůj čas za peníze. Vždycky mě také fascinovalo, jak dokáže jedna reklama změnit vnímání značky, anebo napomoci prodejům produktů a služeb. A tam to asi začalo.

Začátky Vaší agentury nebyly jednoduché, jak jste překonal období kontroverze v roce 2017?

Začátky mojí agentury nebyly jednoduché, jelikož jsem potřeboval získat nové zákazníky. Byl jsem mladý, a tak mi spoustu lidí nevěřilo i přes to, že jsem již věnoval spoustu let vzděláním marketingu. Kontroverze přišla až po cca 3 letech fungování společnosti a v tu dobu jsem již měl jasnou vizi, kam se chci s Plavec Media jednoho dne dostat. Nemohu rozhodně říct, že nás nijak kontroverze neovlivnila, ale překonali jsme to obratně.

Jaká je vize Vaší společnosti a jakým směrem byste se chtěl ubírat? Přemýšlíte i o expanzi do zahraničí?

Vize je jasná. Snažíme se pomoci klientům zviditelnit jejich produkty a služby a na základě toho zvýšit jejich prodeje. Jde nám také o dlouhodobé vztahy s klienty, a proto se vždy prvotně snažíme pochopit jejich podnikání. Určitě chceme Plavec Media vést k nadstandartním výsledkům, chceme, aby od nás klienti vždy dostali hodnotu, kterou očekávají, a aby se u nás naši zaměstnanci cítili co možná nejlépe a oceněni. Z pohledu expanze do zahraničí si to jistě dokážu představit, jelikož díky internetu je určitá hranice zbořena, ale nyní to není jedna z našich priorit.

Co jako agentura Plavec Media můžete svým klientům primárně nabídnout?

Tady Vám povím něco o historii. Plavec Media jsem prvotně založil jako social media agenturu a od té chvíle již uplynulo několik let. Postupem času jsme začali přidávat další a další služby z pohledu digitálního marketingu a dnes již můžeme říct, že jsme full servisová digital marketingová agentura. Jistě, máme také klienty, kterým pomáháme s offline marketingem, konkrétně pořádání eventů, ATL kampaně, branding a další, ale než budeme kompletně full servisová marketingová agentura, tak to ještě chvilku potrvá, jestli se takto vůbec budeme chtít pozicovat.

Jaké benefity čekají Vaše zaměstnance a jakou filozofii ve firmě vyznáváte?

Nejprve bych chtěl říct, že naši zaměstnanci jsou pro nás z pohledu růstu naší společnosti klíčovým článkem. Snažíme se je vždy ohodnotit tak, aby byli motivovaní a zapojit je do projektů, o které se skutečně zajímají. Určitě bych také rád zmínil velkou přidanou hodnotu, kterou vnímají naši zaměstnanci z pohledu našich moderních kanceláří v pražských Holešovicích, kde mohou naši zaměstnanci využít např. běžeckou dráhu na střeše budovy, chill lounges, příjemnou práci na prosluněných terasách, veškeré potřebné vybavení pro práci a spoustu dalšího. Však přijďte a přesvědčte se sami, pokud na to máte, tak se pro vás místo najde.

Co považujete jako největší chybu při vašich začátcích?

Stoprocentně podceňování svých služeb. Jedná se o to, že když jsem začínal, tak jsem neměl skutečnou představu o tom, jakou mají moje služby hodnotu. A proto jsem je nabízel za částky, které ne úplně odpovídaly. Velmi rychle jsem se ale z toho poučil a ve chvíli, co jsem viděl, že klientům doručuji nadstandardní výstupy, tak jsem byl přesvědčen o tom, že si mohu říkat více a více.

Je něco, co byste rád změnil ze své minulosti?

Určitě ne. Věřím v to, že kdyby se jakýkoliv dílčí aspekt mého života z minulosti změnil, tak bych nebyl dnes tam, kde jsem.  A já jsem spokojený, a tak nemám důvod nic měnit.

Který krok Vás ve Vaší kariéře posunul nejdál?

Uvědomování si své hodnoty. Protože jakmile víte, že to, co děláte, dává skutečně smysl, nepotřebujete nikoho, aby vám to potvrdil.

Jako ředitel úspěšné marketingové agentury máte jistě velmi zaplněný diář, jak zvládáte time management? Musíte vstávat v 5 ráno, abyste vše stihl?

Častokrát se samozřejmě stává, že vstávám v 5 ráno nebo v půl 6, abych skutečně odbavil agendu, kterou mám daný den na starost. Není tomu tak ale vždycky. A tak zpravidla vstávám mezi 6-8, abych byl vždy maximálně do 9 v kanceláři. Snažím se vždy zůstat co nejdéle, abych tak odbavil všechnu agendu, která danému dni přísluší.

Jaký je váš „recept na úspěch“?

Vím, že to bude znít jako klišé, ale prostě tvrdá práce. Znám spoustu lidí, kteří se na to vykašlali už krůček od pomyslného úspěchu, ale my se už dnes nikdy nedovíme, jak by jejich příběhy dopadly.

Co byste poradil začínajícím podnikatelům?

Ze své zkušenosti raději nic, ale pokud by mělo být skutečně něco, co bych jim měl poradit, tak ať si jdou za svým a nenechají nikoho mluvit do jejich snů a do toho, čemu se mají v životě věnovat.

Kterým mottem se ve svém životě řídíte?

Dying to live.

Je pro vás důležitý názor ostatních?

Pokud se jedná o konstruktivní kritiku, která vychází z opodstatněných akcí, tak k tomu samozřejmě přihlédnu. To stejné k doporučení mých přátel, klientů a lidí, kteří mají v určitém oboru větší znalosti než já. Určitě nejsem ten typ člověka, který se nechá přímo a slepě ovlivňovat ostatními a jejich názory na záležitosti, kterým nerozumí nebo neznají celé pozadí.

Jak se vypořádáváte s kritikou?

Opět bych se odkázal na to, jestli je relevantní nebo ne a z jakých zdrojů pochází. Znáte určitě ty internetové pisálky, kteří pod každou fotku, která se jim zobrazí na Instagramu napíšou něco zlého, aniž by o vás cokoliv věděli. Takovou kritiku vypouštím. Na druhou stranu, pokud se jedná o něco smysluplného, případně o něco, co dává skutečně smysl, nebráním se jí. Obecně mohu říci, že kritika má vždy své místo, ale netřeba to s ní přehánět.

Co můžete nabídnout mladým marketérům, kteří by třeba uvažovali o startu kariéry právě u Vás?

Rozhodně dlouhodobou kariéru. Nechci u sebe nikoho, kdo tu plánuje být rok, ani 5 let. Chci někoho, kdo to skutečně chce budovat se mnou a kdo za to bude patřičně ohodnocen. Jsem schopen lidi přeplatit, když vím, že jsou zkušení a loajální. Také si myslím, že je u nás super začít, protože u nás nejsou všechny klíčové pozice rozdané, a tak je tam velký prostor pro kariérní růst.

Jaké trendy jsou podle Vás v marketingu nyní na nejvyšší příčce, a které ze sítí mají podle Vás největší budoucnost?

Určitě personalizovaná reklama, které věnujeme více a více pozornosti. Obecně můžu říct, že když mám rád donuty s čokoládovou polevou, tak raději uvidím reklamu, kde bude donut s čokoládovou polevou než máslový croissant. Ono to dává velký smysl.

Z pohledu jednotlivých sítí je složité předpovídat budoucnost, ale určitě mohu říct Facebook, Instagram a Youtube, dále se těším na to, až přijde některá z video-streamingových služeb s RTB modelem reklam. To bude teprve zajímavé.

Je marketing Vaší jedinou vášní nebo vidíte svou budoucnost i v jiném odvětví?

Marketing je mojí obrovskou vášní, ale rozhodně to není moje jediná podnikatelská vášeň, které bych se chtěl ve svém životě věnovat. Lákají mě reality, IT, technologie, média a další obory. Vše potřebuje čas, a tak jedno po druhém.

Jakým způsobem trávíte svůj volný čas?

V týdnu volného času tolik nemám, a tak ho věnuji primárně fitness, přítelkyni a přátelům. O víkendech opět sportuji a věnuji trochu času sobě a  bližním.

Kdo Vás nejvíce inspiruje na Vaší cestě za úspěchem?

David Goggins. Netřeba ho představovat, kdo ho nezná, něco si o něm přečtěte a pochopíte.

Je někdo, ke komu vzhlížíte a čerpáte inspiraci?

Možná to bude znít hloupě až selfcentricky, ale jsem to já za 10 let. Až se mě někdo zeptá za 10 let, ke komu budu vzhlížet nyní, odpovím to stejné. Tj. vždy budu vhlížet 10 let kupředu v rámci svého životního příběhu a těšit se na vše, co mě čeká.

Jsem ráda, že jsem si prostřednictvím tohoto rozhovoru znovu ověřila, že pracovat pro firmu Plavec Media je doslova splněným snem marketéra. Sdílím stejné hodnoty, zajímá mě růst firmy a to, že samotný CEO má zájem o můj osobní růst a stará se o zajištění benefitů a to nejen formou klasických motivačních řečí a otřepaných zaměstnaneckých výhod jako jsou stravenky nebo multisport karta, ale například již zmíněnými Holešovickými kancelářemi, školeními a pravidelnými finančními odměnami, které nezůstávají jenom u slova „někdy“, mi dává pocit, že se v této firmě chci realizovat minimálně dalších 30 let!